onsdag 17 september 2008

Solrosor

Jag älskar solrosor! Det är den vackraste blomman som finns! När jag funderade på min första tatuering letade jag på Internet efter en tatuerare som var duktig på solrosor för jag tyckte att det skulle passa mig så himla bra att ha en solrostatuering, men jag hittade inga som jag tyckte var snygga. Alla jag hittade såg så tecknade och konstgjorda ut. Jag ville ju ha en som såg äkta ut och var lika vacker som en solros är i verkligheten. Som på bilderna som jag har fotograferat nedan.

Solros som jag själv har planterat
i min trädgård i Horsham, USA 2004

Solros på Djurgården i Stockholm,
tagen i Augusti 2008

En till från Djurgården i Stockholm,
Augusti 2008

Och ännu en från Djurgården i Stockholm,
Augusti 2008 när vi var där på Inkbash

Ja, rosor i all ära, men Solrosor är faktiskt bland det vackraste som finns. Och så igår hände det. Jag kollade runt på nätet på bilder av en tatuerare som jag tycker väldigt mycket om som heter Jo Harrison från Birmingham, UK, och vad får jag se?? Jo en helt underbar solrostatuering gjord av henne!!!!! Jag säger bara Wow! Den är precis vad jag skulle vilja ha!

Helt fantastiskt snygg är den! Jag måste maila henne och se om jag kan boka en tid så hon kan göra en solros på mig. Inte en likadan förstås, men i samma stil. Frågan är bara var jag ska ha den? Den här tatueringen är inget jag vill gömma, utan den vill jag visa för omvärlden. Om jag inte redan hade gjort min tribal på ryggen hade jag satt den precis där den sitter, men det går ju inte nu... Jag har funderat på att ha den på överarmen, men då blir den ganska liten eftersom jag har lite klena armar. Den här vill jag ha ganska stor, så kanske på utsidan av låret? Eller på nedre delen av ryggen på höger sida, eller kanske helt på sidan vid midjan? Det är ju faktiskt rätt fint att ha den på underarmen också, som på bilden. Vad tycker ni?

Bildkälla till tatueringen: http://www.modernbodyart.co.uk/

2 kommentarer:

Sweet things in life sa...

Nacken hade varit väldigt snyggt :) Det är svårt det där *kramar*

CC sa...

Jag vet!!! Men jag har ju min andra där redan... Nu lutar det mest åt överarmen faktiskt :)