onsdag 3 september 2008

Dermal Anchors

Det nyaste inom piercing verkar vara en så kallad dermal anchor. Det är som en piercing, fast den går bara in på ett ställe i huden och kommer inte ut nånstans, vilket gör att man kan ha den var som helst på kroppen. Det fungerar som ett litet ankare som man hakar fast djupt in under huden. Det kan vara ganska snyggt tycker jag om man sätter den på kinden eller i pannan.


Det finns många modeller av anchors att välja mellan och det kostar ca 800 kronor att sätta in den. På tatueringsmässan var det väldigt populärt, men jag kunde inte undgå att höra en kommentar från en tjej som stod bakom mig och sa "Va, ska dom ha 800 spänn för en sån där prick??". Jag började då fundera på om jag skulle vilja ha en sån där prick på kinden som visas på bilden ovan, men tror nog att jag nöjer mig med att köpa små glittriga självhäftande halvpärlor istället som jag kan klistra på kinden när jag går ut med tjejerna nästa gång.

Bildkälla: http://www.tribe.se

4 kommentarer:

Sweet things in life sa...

Oj så mycket det har hänt här. Gillar verkligen alla bilder och dina tolkningar. En annan har ju läst medieanalys på högskolan och där ingår just bild analys. Intressant :)

Sweet things in life sa...

Hej, det är jag igen :P
Jag fattar inte hur ankaret fungerar...ska man ha en ficka i kinden som man krokar fast i...förstår inte...men sött när det blir som en diamant tår

CC sa...

Man sätter in den under huden bara. Först görs ett litet hål med en speciell nål. Sedan trär man in ankaret och eftersom huden är elastisk kommer den dra ihop sig runt ankaret när det är innanför huden så att det fastnar. Sedan växer huden runt omkring igen ganska snabbt så man ser bara pärlan som sitter utanpå. Det sägs att det läker mycket fortare än en piercing. Ankaret sitter sedan fast där permanent under huden, så om man ska byta smycke skruvar man bra bort pärlan och skruvar på en ny, medan fästet sitter kvar hela tiden.

Sweet things in life sa...

Ahaaaaa, trodde man skulle haka av och på hela grunkan. Nu fattar jag ju