onsdag 3 september 2008

Marija Asanovski

En tatueringskonstnär som jag verkligen gillar är Marija på The Sailors Grave i Köpenhamn. Hon gör helt fantastiska old school motiv, ofta med kvinnohuvuden. Nästa gång jag är i Köpenhamn måste jag smita in på The Sailors Grave och ta mig en titt i hennes portfölj. Tyvärr kunde jag inte hitta henne på Inkbash i Stockholm...


Det här är en av mina absoluta favoriter, väldigt snyggt gjord
med fina färger och ett vackert ansikte. Den svarta
klassiska old school rosen med gult i passar perfekt in i motivet.

Den här sexiga sjömanstjejen med glimten i ögat är också bra.
Jag gillar hennes ansiktsuttryck och den lilla ankartatueringen
på hennes hals är en rolig detalj som ger liv åt tatueringen
och karaktär åt tjejen
.

Sjöjungfrun är en annan favorit. Väldigt snyggt gjord med många
detaljer. Hon är väldigt vacker med sin sjöstjärna i håret och
snäck-bikini, och man kan se att hon kanske drömmer om en
sjöman om man tittar i den lilla tankebubblan nere till höger
där ett segelfartyg seglar omkring i hennes tankar...


I den här har hon förutom de klassiska rosorna även fått med
svalor som också är väldigt karaktäristiska för old school stilen.
Den leopardmönstrade klänningen och kameran är intressanta
kontraster till den gamla stilen. Kanske den som bär den här
tatueringen gillar att fotografera?

En annan favorit. Den här ska nog föreställa en showgirl av
något slag. Jag gillar fjäderbonaden hon har på huvudet och att hon
inte ser så
lycklig ut ger motivet djup och eftertanke.
Mycket snyggt gjort.

Här ser vi hur kvinnans ansikte lyses upp av ett stearinljus.
Kolla in hur skuggorna återger känslan av att det är mörkt i
rummet där hon befinner sig. Undrar vad hon tittar på?
Återigen klassiska rosor som passar väl in i motivet.

Ja, Marija är grym! Jag skulle gärna vilja ha något av henne tatuerat på min överarm. En custom tatuering ska det vara som hon bara gör på mig och ingen annan. Fast i samma stil som ovan. Det hade blivit ett vackert konstverk gjort av en grymt duktig konstnär.

Bildkälla: http://www.thesailorsgrave.com/

Inga kommentarer: