lördag 6 september 2008

Royal Tattoo 25 År

Igår var jag på stor fest i Helsingør när Henning Jørgensen firade 25-årsjubileum för sin tatueringsstudio Royal Tattoo. Det var 500 inbjudna gäster från hela världen som var där. Många av Hennings kunder genom åren var med och en hel del andra tatuerare och vänner och bekanta. Det hade ryktats att killarna i Miami Ink också skulle komma på festen, men vi såg dom inte där så dom dök nog aldrig upp. Fast det gjorde inget för det var en helt fantastisk fest i alla fall!

Henning (th) med en av sina kunder

Ett så här fint armband fick man när man gick in.

Det var två band som uppträdde på festen, Märvel från Sverige och Gas Og Lim från Danmark. Jag tyckte Märvel var helt klart bäst av de två banden. De spelade lite mer rockig musik medan Gas Og Lim körde lite mer trallvänlig Dansk pop-rock. Dessutom hade Märvel den coolaste imagen när de uppträdde utklädda till superhjältar. Jag ska faktiskt lyssna lite mer på Märvel tror jag. Gas Og Lim verkade dock vara det populäraste bandet och de fortsatte spela under hela kvällen ända tills festen tog slut.

Märvel

Sångaren i Gas Og Lim

Det tokigaste som hände under kvällen var att några snubbar helt plötsligt började skrika åt varandra och började bråka och slåss framför scenen. Först trodde alla det var ett riktigt bråk och vi blev nästan lite rädda. Men sen förstod vi att det var en del av underhållnignen och killarna bjöd oss på en riktig wrestlingshow där mitt på golvet. Då gick det hett till vill jag lova!





Såklart var det massor av snygga tatueringar att titta på också på festen. Henning är en av de duktigaste tatuerarna som finns i hela världen och det var kul att se så många fina tatueringar på folk. Nedan ser ni några av de jag såg.

Japansk tiger av Henning

Snygg Old School på ryggen

Rosen med ett ljus i var nygjord

Japansk drake av Henning

Japansk sleeve av Henning

Den här killen hade roliga tatueringar. Aliens på
armarna och en Mexikansk dödskalle på ena benet...

...och en halvnaken flicka på det andra benet

Snygg Japansk kvinna på armen

Här är någons rygg med lite blandade motiv

Ja, det blev en sen och galen kväll i gott sällskap. Jag ska nog inte gå in på fler detaljer än så om vad som mer hände under kvällen. Kul var det i alla fall att få vara med. Tack så mycket Henning för en fantastiskt lyckad fest!!!

2 kommentarer:

Sweet things in life sa...

Tycker du gjorde ett bra val som började blogga om tatueringar. Du har ju massor att skriva om. Hoppas allt är bra kram kram

CC sa...

Man tackar!! :) Mer blir det nu när jag ska åka till London och gå på London Annual Tatto Convention ;) Spännande!!!