tisdag 23 september 2008

Jo Harrison

Nu måste jag blogga lite om Jo Harrison. Jag ska kolla in hennes portfölj på London Tattoo Convention i helgen och försöka se om det finns sågon möjlighet att få min solros gjord på mässan. Det hade varit så coolt! Jo är 31 år och kommer från Birmingham där hon driver Modern Body Art. Hon är en tatueringskonsnär som omnämns mer och mer i media och verkligen är en stigande stjärna på tatueringshimlen. Jag tycker väldigt mycket om hennes stil och många av hennes tatueringar.

Japansk sleeve a la Jo. Jo gör sin egen tolkning av den
traditionella Japanska stilen och jag tycker hon är väldigt
kreativ och gör det mycket bra. Här leker hon med karpar,
vatten, Japanska lönnblad och fjärilar. Körsbärsblommorna har
fått sitta fast på en kvist. Mycket snyggt!

Japansk Karp i vatten bland blommor

Snygg Japansk sleeve med drake och vatten i klara färger.
Jag gillar att hon har lagt till solen som stiger upp över draken.

Japanskinspirerad sleeve med slöjstjärtar
som leker i vatten bland blommor.

En stad som tornar upp sig vid en sjö. Kan det vara Chicago, eller NY?
Gillar detaljerna med grodan, trollsländorna och blommorna.
Kreativt motiv!

Grymt snygg sleeve med daggvåta höstlöv i vind.
Gillar den skarpt!

New school med vallmo och en nyckelpiga på axel.
Jo gillar att tatuera naturmotiv och det märks.

Jo är förutom sina japanska motiv och naturmotiv väldigt duktig på alla andra stilar och motiv ockå. En allkonstnär med andra ord. Själv gillar hon mest att göra Japanskt, naturmotiv och Old School och hon vill helst inte göra tribaler eller Fantasy. Speciellt duktig tycker jag hon är på realistic tattoos (porträtt) och lite skrämmande motiv med spöklika eller monsterliknande kvinnor. Nedan är några exempel på det.

Realistic tattoo av kvinna med lindade handleder.
Det är alltid nåt kusligt med kvinnomotiven...

Sexig kvinna med dödskallar i bakgrunden och blod omkring.

Vad har då Jo själv för tatueringar? Jo, hon har blivit tatuerad av förebilder som Kurt Wiscombe, Xed Le Hed, Civ, Davide Andreoli, Amanda Toy, Rudy Fritsch, Tim Kern, Dawnii, Mike Austin, Fiona Long, Ben Rollz och Bugs. Mycket tatueringar med andra ord. Nedan ser ni bilder på henne som jag tog på Stockholm Inkbash.

Jo i action

Hennes rygg och nacke

Ja, Jo är grym! Nu är det bara att hoppas hon kan göra min solros. Jag har bestämt att om det går att få en slot på mässan hos henne ska jag göra den på utsidan av låret, lite ovanför knät. Håll nu tummarna för mig!!!

Bildkälla till Jo's tatueringar: http://www.modernbodyart.co.uk/

Inga kommentarer: