onsdag 28 januari 2009

Min Solros!

Japp, nu har jag äntligen varit i Birmingham och fått min solros på armen!!! Det var en spännande resa på alla sätt. Jag reste hemifrån till London Gatwick och därefter direkt med tåg till Birmingham där jag klämde i mig en hamburgare från Burger King på tågstationen innan jag gick bort till Modern Body Art. Jag tänkte att det är bäst att inte vara hungrig när man har fyra timmars lidande framför sig... Eftersom jag är så himla skraj för smärta klämde jag även den här gången i mig lite smärtstillande också innan jag gick in. Fy på mig! ;) Jag kom dit ungefär vid 12-snåret och Jo var först inte där. Men det var riktigt spännande att komma till studion där Jo arbetar. Jag träffade Rosie, hennes assistent, som visade mig designen som Jo hade skissat upp i förväg. Ojojoj vad snygg den var! Solrosen var precis som jag hade tänkt mig och i den satt en liten, liten humla. Några fjärilar fanns inte med för det hade hon inte hunnit med att göra på bara fyra timmar, men det gjorde inget. Den var så fin som den var! Nedan kan ni se hur snyggt det blev!!!

Min fina solros!

Lilla humlan i mitten på blomman gillar
jag skarpt! Mitten på solrosen är också riktigt
snygg, väldigt naturtrogen och detaljrik.

När Jo kom dit såg hon glad ut och jag fick en kram! Hon frågade om jag gillade designen och om jag ville ändra på något. Jag var så lycklig över designen att jag inte ville ändra nånting. Den var precis perfekt! Hon sa då att hon bara behövde lite tid att förbereda sig innan jag fick komma in bakom väggen där det redan surrade av tatueringsmaskiner från hennes kollegor som arbetade. Jag satt nervöst och väntade i en fåtölj och funderade på allt som skulle hända strax. Jag passade på att köpa lite vatten, vilket är bra att dricka medan man tatueras. Och till sist fick jag komma in. Hon tryckte av konturerna av designen på min arm och axel, ritade till lite detaljer och blad med en penna och sen började hon tatuera. Alla detaljerna gjorde hon på fri hand. Det gjorde lite ont men det kändes ändå helt OK och jag vande mig vid känslan mer och mer och började nästan gilla det efter ett tag. Det var faktiskt inte så farligt att ta sig igenom alla fyra timmarna, men jag var väldigt lycklig när det var klart!

Här har hon lagt lite gröna skuggor runt rosen,
de kommer säkert blekna en hel del under den första
månaden så de inte ser så skarpa ut.

Under tiden hon tatuerade pratade vi om lite allt möjligt och jag fick flera tillfällen att gå och kolla i en spegel hur det såg ut. Varje gång blev jag lika nöjd och kunde inte sluta le åt mig själv. Medan jag satt där kom och gick det en hel del andra kunder som också tatuerade sig hos någon av de andra tatuerarna som jobbar i studion. Ett förälskat par gjorde kinesiska tecken på ryggen, en kille gjorde en lite större design på armen och en tjej gjorde tre hjärtan på underarmen, som först höll på att hamna upp och ner innan hon upptäckte det. Det var kul att se vad alla andra gjorde i studion och kul att höra när Jo berättade om sin semester i Bali för sin kollega Chris.



Själva solrosbladen är riktigt gula och snygga,
skuggade med röd färg.

Efter att jag var klar och Jo hade fotograferat mig sa jag tack och hejdå och begav mig tillbaka till London där jag skulle sova. Först när jag gick mot tåget var jag som i ett litet lyckorus och började fundera på vad jag skulle göra på kvällen. Men på vägen tillbaka från Birmingham till London började jag må väldigt dåligt. Jag fick springa ut och kräkas på tågtoaletten flera gånger och jag kände hur jag blev alldeles blek och kallsvettig. Jag tror att det var en dålig kycklingmacka jag hade pillat i mig på stationen i hasten i morse... Vilken tur att jag inte blev dålig medan jag tatuerades!! När jag kom till London kräktes jag en gång till inne på tågstationen och jag fick hoppa av tunnelbanan två gånger på vägen innan jag var framme där jag skulle bo. Ush, den kvällen blev spenderad i hotellsängen. Men nästa dag mådde jag prima igen och tog mig en shoppingtur och en runda i London Eye.


Jag älskar de snygga lysande gulgröna bladen,
färgerna är verkligen vackra!!

Nu är jag hemma igen och jag är supernöjd med tatueringen. Den är nästan precis som jag hade tänkt mig. Designen, stället och storleken är helt perfekta. Och jag älskar den lilla humlan! Det enda som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig är den gröna skuggningen som syns ganska skarpt på en del ställen runt rosen. Jag får se hur det blir när tatueringen har läkt ordentligt och när färgen har bleknat lite. Just nu är det ju mycket överflödig färg som sitter kvar som kommer försvinna och svagas ut om ett tag. Kanske är det så att skuggan kommer blekna och se ut som en svag snygg grön skugga så småningom? Men är jag fortfarande inte helt nöjd om några månader så tänker jag be henne fixa till den lite på Stockholm Inkbash i sommar. Kanske lägga till några löv istället som täcker skuggningen? För jag vill ju att den ska vara helt perfekt. Och kanske ska jag be henne lägga till den där fjärilen vi pratade om också? Fast vi får se vad jag kommer fram till. Just nu är jag i alla fall en stolt bärare av en av de vackraste tatueringar jag någonsin har sett! Och den sitter bara på mig!!

1 kommentar:

Majsan sa...

WOOOOOOOOW!!!!! Jag tro jag trilla aue stola! Vilket gaddning!! Den e ju megastor oxå, urläckert..på en urläcker böna ;)Men tog den bara 4 timmar ?!? Oh my lord, ur really strong women!!! :) GRATTIS min lilla solros, den ska du va supernöjd med!

Miss yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! pussss å kraaaamar i stora lass!!