måndag 19 januari 2009

Inte Brighton



Ojojoj, jag trodde jag skulle smälla av igår när jag fick ett mail från Jo Harrison som sa att hon var tvungen att ställa in min tatueringstid i Brighton! Jag blev jätteupprörd och mailade till henne och frågade varför? Det visade sig vara en tragisk familjehändelse som gjorde att hon var tvungen att ställa in alla bokningar just den dagen :( Jättetråkigt för henne såklart men usch så besviken jag blev... Som jag hade sett fram emot att åka och äntligen få gadda min solros. Sedan började jag fundera lite och insåg att en tatueringsartist så klart också kan få förhinder att gå till jobbet, eller bli sjuk eller vad som helst, precis som oss alla andra. Så dumt att jag hade bokat en flygbiljett som inte var ombokningsbar! Vad tänkte jag på egentligen???

Jag mailade i alla fall tillbaka och sa att jag var ledsen för det som hänt och hoppades vi kunde hitta en ny tid och att jag verkligen hade sett fram emot att komma och redan hade bokat biljetter och allt. Då fick jag ännu ett mail tillbaka som sa att hon just nu satt och skrev på ett Internetcafé i Indonesien som snart skulle stänga och att hon inte hade så mycket tid, men att hon kunde boka in mig i Birmingham den 26 Januari istället för i Brighton om det passade mig. Wooohooo!!! Så nu har jag en ny tid, en dag tidigare än planerat, i Jo's egen studio Modern Body Art i Birmingham!!

Gud så lycklig jag är nu!! Och efter att ha gått från störtbesviken till hoppfull igen och sedan lättad på några minuter känner jag mig åter igen förväntansfull och lite pirrig inför resan, som trots allt blir av som planerat! Enda nackdelen att göra tatueringen redan när jag kommer fram på Måndagen är att vi inte hinner prata igenom motivet ordentligt dagen innan. Och hon får inte heller så mycket tid att ändra på något om det är något jag inte gillar. Men här gäller det bara för mig att se till vi tar den tid vi behöver till att diskutera innan vi börjar så det blir som jag vill ha det. Och så får jag ju inte möjligheten att träffa Phil Kyle förstås.... Men det kan jag gott vara utan, huvudsaken är ju att jag får göra det jag kommer dit för och har väntat på så länge!

Inga kommentarer: