tisdag 13 januari 2009

Phil Kyles Studio



OMG!!! Jag har just insett var någonstans jag ska tatuera mig i Brighton. Det är ju i självaste Phil Kyles studio! Phil är en av stjärnorna i serien London Ink! Ni har kanske sett Miami Ink och LA Ink (Kat Von D är bara bäst!!) på TV, men det finns även en serie som visas just nu på Discovery som heter London Ink, där Kyle är en av huvudpersonerna. Alltså en av Storbritanniens största tatueringsartister. Och i hans egen studio Magnum Opus Tattoo ska jag få min tatuering av Jo Harrison när hon gästtatuerar där. Det är så himla coolt! Jag har börjat kolla på alla avsnitten av London Ink nu, och har bara sett de fem första, men Phil är så himla skön och en av mina favoriter i serien. Nikole är också supercool och jätteduktig på det hon gör. London Ink filmas i London så studion där jag ska tatuera mig finns inte med i serien, men det kanske finns en liten chans att Phil är där när jag ska gadda mig. Hoppas hoppas jag får chansen att träffa honom när jag åker dit! Det hade varit sååååå himla kul! Kolla förresten in London Ink på Discovery om ni inte har sett det. Good stuff!


Phils specialitet är Old School och även New School som är väldigt Old school inspirerad, och han har sin egen speciella stil när han tatuerar. Jag kan inte direkt säga att jag supergillar det han gör, men vissa saker jag har sett i serien är riktigt snygga, som de här old school motiven på fötterna, som jag gillar skarpt. Lite coolt är det också att ha dom på fötterna, men ojojoj vad ont det gjorde på tjejen som fick dom. Som hon led...


Snygga old school motiv, krona och svala med blad,
jag gillar särskilt färgläggningen och hur han har
gjort bladen lite rosa-gröna. Snyggt!

En annan favorit, old school nyckel med lås och blad

En av hans lite mer roliga tatueringar, två randiga
getingar i New School. Ganska annorlunda,
men inget jag gillar jättemycket...

Det här är sånt som Phil oftast brukar göra. Den här stilen är den
han presenterar mest på sin hemsida av det han gör. Det är
mycket skickligt och snyggt gjort, men jag gillar nog mer hans små
old school krumelurer med blad runt omkring.
De är riktigt mycket läckrare än det här tycker jag...

Japp! Den 27 Januari är det som gäller. Biljetten är bokad och jag förbereder mig för min andra gaddning som kommer bli ett riktigt äventyr!!! Och kanske, kanske får jag träffa Phil, en av de allra största och mest kända tatuerarna i Storbritannien...

Bildkällor:
http://www.magnumopustattoo.com/
http://flickr.com/photos/10934824@N00/1169373681
http://www.discoverychannel.co.uk/realtime/londonink/

Inga kommentarer: