torsdag 26 februari 2009

Överraskningar från Öst

Jag läste en artikel i Nordic Tatto Mag om Tatoofest i Polen 2008 och blev väldigt imponerad av några av vinnarna i tävlingarna där. Några av artisterna har riktigt originella stilar som inte liknar något jag tidigare har sett. Det är kul att se att det finns så många tatuerigsstilar som varierar så mycket världen över. Här har jag plockat ut mina favoriter från artikeln.

Det här är den snyggaste tycker jag. En old school
inspirerad ros i new school stil med ett egyptiskinspirerat
öga i en pyramid ovanför. En originell och kreativ tolkning
av motivet i väldigt vackra och ovanliga färger. Grymt läcker!!
Gjord av Marcin, Sauron Tattoo i Polen

Här ett snyggt porträtt. Kolla in den snygga
färgsättningen! Supervassa och originella färger
gör den här också till en döläcker tatuering.
Diamanten som kastar en reflektion på tjejens haka
medför det där lilla extra som får en att haja till. Supercoolt!
Även den här gjord av Marcin, Sauron Tattoo i Polen

Här ser vi ett vackert motiv i new school stil av
vallmoblommor med sädesstrån omkring. Jag gillar färgerna i
den och den lite tecknade stilen. Stilrent och mycket snyggt!
Gjord av Fishero, Freihand Tattoo i Tjeckien

En originell stilistisk tolkning av Japanskt Tema,
med orm och pioner. Jag gillar hur motiven så väl
följer kroppen. Paceringen av varje element är väl
genomtänkt. Kolla tex hur vattnet stänker upp från rumpan.
Den har klara snygga färger och är superläcker!
Även denna av Fishero, Freihand Tattoo i Tjeckien

Här en heltäckande sleeve i väldigt klara och
skarpa färger med slingrande mönster. Om ni tittar noga på den
kan ni se att den är full av små detaljer som man kan studera.
Massor av små figurer finns invävda. Jag gillar verkligen när en
tatuering innehåller detaljer som man inte ser vid första
ögonkastet, utan man måste studera och utforska den för att
upptäcka allt. Verkligen en häftig tatuering!
Gjord av Prykas, Prykas Tattoo i Polen

Ja, det var verkligen en överraskning att hitta så snygga motiv och duktiga tatuerare från Polen och Tjeckien. Jag skulle jättegärna vilja åka runt på fler mässor runt om i världen och upptäcka nya motiv och stilar. För jag blev i alla fall väldigt imponerad av kreativiteten hos dessa tre tatueringskonstnärer från Öst och skulle gärna vilja se mer!

Inga kommentarer: