fredag 6 mars 2009

Anna Ternheim

Jag bara måste blogga om Anna Ternheim som jag såg i Lördags. Hon gjorde en sån superkonsert!! Jag är fortfarande helt lyrisk och kan inte för mitt liv fatta hur en sån kraftfull och fantastisk röst kan komma från den där lilla blyga späda tjejen... Ja, Anna är verkligen en originell artist. Och det jag gillar så mycket med Anna, förutom den fantastiska rösten och musiken, är att hon alltid är sig själv. Hon gör sig inte till på scenen heller, utan uppträder iklädd vanliga vardagskläder och är väldigt naturlig på alla sätt, vilket gör henne ännu finare.


En sak som är kul med Anna är att fastän hon verkar vara så blyg och naturlig har hon gjort två intressanta tatueringar, en på varje handled. På insidan av den ena armen har hon en perfekt cirkel i svart med ett hål i mitten. På den andra en rund prick, själva hålet som blivit över från cirkeln. De hör ihop, men är ändå skilda åt. En kul idé som ger henne karaktär och gör henne ännu mer originell som artist.

Här syns cirkeln på vänster handled

Ja, om ni får chansen så rekommenderar jag verkligen att gå på en konsert med Anna Ternheim. En fantastisk upplevelse på alla sätt med suverän musik, en fantastisk röst och roliga instrument på scenen, så som cello, basfiol och varför inte en såg??? Om ni inte har hört henne innan så kan ni få ett litet smakprov här: http://www.myspace.com/annaternheim.

Inga kommentarer: