tisdag 28 oktober 2008

Tatueringsinspirerat mode

Det finns väldigt mycket kläder ute just nu som är inspirerade av tatueringskonst. Jag har letat runt lite och hittat en del Svenska sidor som är värda att kolla in ifall ni är intresserade av tatueringsmodet. Väldigt mycket av kläderna har tryck av dödskallar, men många har även andra vanliga tatueringsmotiv som Japanska motiv och diverse old school motiv. Nedan finns en del schyssta hoodies från http://www.noshame.se/:

"Love Kills Slowly" Old School motiv med dödskalle
och rosor, finns både i svart och vitt.

Ååååh, så snygg! Svart hoodie med dödskallefjäril.
Den skulle jag vilja ha. Hade blivit en favorit!

"Love To Death" old school motiv med pinuppa,
dödskalle och rosor.

Ännu ett old school motiv med rosor och pistoler. Snygg!

http://www.nelly.com/ hittade jag en hel del T-shirts och ett par stövlar, lite baddräkter, bikinis och underkläder som var riktigt snygga:


Old School Tee med dödskalle och rosor

Och en schysst baddräkt med lite Japansk-
inspirerat tryck.

De här gummistövlarna var supercoola!
De hade passat väldigt bra med klänningen som
jag tyckte så mycket om på London Tattoo Convention...
Exakt samma mönster :)

Ed Hardy gör väldigt mycket tatueringsinspirerade kläder. Ed Hardy har mest killkläder, men några tjejgrejor finns också. Den bästa sajt jag har hittat som säljer Ed Hardy i Sverige är http://www.stayhard.se/. Kläderna och kängorna nedan kommer därifrån:

Snygg T-shirt med blomma och Ed-logo

Supercoola basketkängor by Ed Hardy!!! Vill ha!!! Nu!!!

Ett par till coola kängor från Ed. Old School dödskalle
på ena sidan och Japansk pion på den andra.

Så till sist ett mycket hett tips inför Roskilde eller andra musikfestivaler ni tänker gå på nästa sommar! Vem vill inte ha dessa supersnygga gummistövlar som tidigare fanns på http://www.tattoos.com/, men nu hittade jag tyvärr bara dom på en utländsk sida http://www.thisnext.com/:

Japansk karp. Dom här skulle i alla fall jag kunna
tänka mig på Roskilde!!

Och ett par riktigt coola svarta med Old School motiv!

Ja, det finns mycket att handla på nätet om man gillar tatueringsinspirerade motiv. Många vanliga butiker har idag också flera motiv på T-shirts och annat som är inspirerade av det heta tatueringsmodet. Men snyggast grejor har jag trots allt hittat på tatueringsmässorna. Där finns otroligt mycket hoddies, känningar, T-shirts och väskor som är supercoola. Så jag rekommenderar att göra ett besök på en tatueringsmässa för en liten shoppingrunda när ni får nästa tillfälle. Men det gäller att ha en välfylld plånbok med sig, för det är inte billigt...

1 kommentar:

Blogger sa...

Did you know that you can shorten your urls with LinkShrink and get $$$ from every visit to your shortened links.