torsdag 2 oktober 2008

London Tattoo Convention 2008

I helgen hamnade jag på London Tattoo Convention, den största tatueringsmässan i Europa! Där fanns det massor att se och jag tog många bilder, så här kommer några av godbitarna från denna fantastiska mässa. Nästan 200 tatuerare och massor av tatueringsintresserade från hela världen hade samlats på Tobacco Dock i Docklands för att tatuera eller tatueras, titta, tävla, fotografera, handla, festa och visa upp sina tatueringar. Vilket jättepartaj!!

Den här killens sleeve med seriemotiv hade
tagit 70 timmar att göra. I en av pratbubblorna hade
han tatuerat in "70 timmar senare..." Fyndigt!
Den var i alla fall väldigt snyggt gjord.

Den här tjejen hade fyllt sin arm med diverse
seriefigurer, placerade lite hipp som happ.
En väldigt rolig tatuering att titta på, men jag vet
inte om jag tyckte den var särskilt snygg...

Mässans pajas! Han ville verkligen synas
och höras och vara med överallt...
Så nu lyckades jag få med honom på min blogg med!
Men kolla in hornen i pannan, hehehe :)

Det här tyckte jag var riktigt snyggt! Ett
ben fyllt med färsk frukt! Riktigt fräscht och
väldigt New School.

Körsbär bringar lycka! Här intatuerade på
en tjejs vader. Kolla in den söta kjolen!

Japansk suite på en tjej! Det fanns faktiskt
gott om vältatuerade tjejer på mässan. Kul att se!
Den här var riktigt snyggt gjord.

Rudy Fritsch är en originell tatueringskonstnär
som gör väldigt kreativa motiv i sin egen stil. Kolla gärna
in hans hemsida på http://www.originalclassictattoo.com/.
Det är sevärt!! Här plågas en stackars yngling när
han får ett äkta Rudy-motiv tatuerat på bröstet.

Häftig New School där ryggen tatueras till
en alien där man ser ben och inälvor. Coolt!

The Man, Henning Jørgensen i action! Här utökar han
en påbörjad Japansk sleeve med en karp.

Här görs ett tribalmotiv med bambu. Det ser
ut som om han ska göra hela ryggen. Många
timmars lidande väntar....

Min favorit!!! Jo Harrison hade fått ny cool hårfärg.
I lysande rött tatuerar hon här sin pojkvän som också
är tatuerare. Han får ett kvinnohuvud med prickar
intatuerat av sin älskling på armen.

Jag snackade med Jo Harrison på mässan!!! Jag hade mailat henne innan och frågat om det fanns tid att göra min solros medan jag var där och då sa hon att det eventuellt fanns en öppning på fredagen om motivet var litet, så jag gick dit för att prata med henne. Fast när jag var där svarade hon att mitt solrosmotiv tyvärr var alldeles för stort för att hon skulle hinna med att göra det på mässan. Så jag får tålmodigt vänta... Hon sa att vi skulle hålla kontakten och att jag skulle få en slot nästa år på Stockholm Inkbash om jag ville det, så jag äntligen kunde få min solros tatuerad. Hon verkade jätteschysst och jag gillade verkligen hur hon var att snacka med. Men gud vad nervöst det var att prata med henne!! Och ush vad nervöst att få en tatuering av henne nästa år på Inkbash!! Hehehe det blir grymt!

Snygg Japansk ryggtatuering med kvinna
som spelar och en grön orm.

Underhållning fanns det gott om på mässan i form
av livemusik, akrobatik, striptease, trollkonst och allt
möjligt annat roligt. En artist som jag tyckte gjorde en väldigt
bra spelning var Dilana Robichaux. Grym Röst! Check it out here:
http://www.myspace.com/dilanarox!

Den här gången hade jag tid att kolla lite på kläder också på mässan. Där fanns massor av kul grejor, men tyvärr blev det inga inköp just där (däremot på andra ställen i London). De hade massor av coola kläder med dödskallar och andra roliga motiv på. Mycket var i lack och läder.

Min favorit, en klänning med dödskallar som
jag tyckte var väldigt söt, men oj så dyyyyyyr.

Jag passade på att prova en riktig korsett när jag var där,
och oj vad tanten drog åt snörningen i ryggen!
Inte konstigt att man ser smal ut som en sticka :)
Det var lite jobbigt att andas, men annars var det faktiskt
riktigt bekvämt att ha en sån på sig. Vad tycks?
Kanske jag skaffar en nästa gång....?

Och till sist, här är vinnaren i coolast motiv som jag såg
på mässan! Den här lilla Japanska flickan var jättefin.
Kanske skulle jag inte själv välja en sån tatuering, men jag
tyckte ändå den var väldigt cool och annorlunda. +++

Stockholm Inkbash 2009, here I come!! :)

1 kommentar:

Sweet things in life sa...

Seriemotivet var coolast tycker jag :)