tisdag 7 oktober 2008

Bugs

En artist som jag spanade lite extra på när jag var på London Tattoo Convention var Bugs. Han är långt ifrån en vanlig tatuerare. Han är en riktigt duktig konstnär som målar tavlor i vanliga fall i lite abstrakt stil. Inspiration har han hämtat från Van Gogh och Picasso, som båda kommer från samma region i Frankrike där Bugs växte upp. Bugs kombinerade sin passion för konst med sitt intresse för tatueringar och öppnade en tatueringsstudio i London där han nu tatuerar sina fantastiska motiv samtidigt som han målar tavlor emellanåt. Här är några exempel på hans konstverk som jag tycker är fantastiskt fina.

Divine Image
Originalet hade han med sig på mässan, så jag fick
faktiskt se den i verkligheten och den är underbart vacker.

La Vie
Otroligt snygg, skulle gärna vilja se honom
måla en solros på samma sätt...

Le Guitariste
En Fransman som spelar gitarr

Death Row
Lite kuslig, men väldigt snygg

Arome I
Återigen mycket vacker färgkombination,
Hade passat i mitt sovrum!

Cat 2
Bugs är duktig på djurmotiv och jag såg i hans bok
på mässan att han även gör fantastiska hundporträtt som
tatueringar.


Contradiction
Älskar färgerna i den här, skulle vilja ha den hemma!

Det här var bara några av de vackra målningar han har på sin hemsida. Gå gärna dit och titta för att se mer av Bugs konstverk: http://www.bugsartwork.com/. Visst hade det varit otroligt häftigt att ha ett riktigt konstverk tatuerat på sig??? Om man gillar hans stil förstås. Jag är i alla fall väldigt imponerad av Bugs och hans konst. Även om andra tatueringskonstnärer är väldigt duktiga och kreativa med vad de gör tycker jag ändå att Bugs gör något unikt när han skapar konst på människor istället för på duk i sen alldeles egna speciella stil.


Ledsen naken man på arm, kanske har han
druckit för mycket? Känner ni igen den karakteristiska
spritflaskan av Svenskt märke som han sitter och kurar i??

Liten Lycklig gris! Jättesöt :)

Bugs är duktig på kvinnomotiv

Vacker blomma på någons arm

Dödskalle i typisk Bugs-stil

Fantasifull tekanna på mage där naveln får
bli knoppen på locket. Väldigt snygg och rolig tatuering!

Bugs gör även motiv på hela ryggar, som här där han har
avbildat en naken kvinna. Stilfullt och kreativt!

Bildkälla: http://www.bugsartwork.com/

1 kommentar:

Sweet things in life sa...

Naveln ser helt grotesk ut. Stackars människa!!