torsdag 27 november 2008

Timbuktu & DAMN!

Jag var och såg Timbuktu i helgen! Grymma rytmer och svängig musik. Man kunde ju bara inte sitta still!! Det var en fantastiskt bra spelning, trots att jag inte hade så höga förväntningar. Timbuktu såg jag även på Malmöfestivalen för några år sedan och då fick han hela stortorget att gunga. Jag trodde inte att en spelning på en sån här liten klubb skulle överträffa det, men det gjorde det faktiskt. Det var coolt att kunna stå så nära scenen och ljudet var riktigt riktigt bra. En stor eloge till bandet DAMN! också som spelade med Timbuktu. Mycket skickliga musiker. Det blev dans för hela slanten hela kvällen tills man var alldeles blöt av svett. Hääääärligt!

Från konserten

När man såg Timbuktu på så här nära håll kunde man konstatera att han är en väldigt kort liten kille, trots att han har så stort ego :) Timbuktu har två tatueringar som man kan se. Den ena är en tribal som ser ut som en eld och sitter på höger axel. På vänster underarm har han ett oändlighetstecken. Tyvärr var det svårt att få en bra bild på tatueringarna, fast jag gjorde mitt bästa.

Eld på axeln

Oändlighet på armen
Bildkälla: http://www.aftonbladet.se/

Visst kan jag tycka att han allt kunde ha haft lite snyggare tatueringar om han nu ska stå på scenen och visa upp sig, men de har säkert en speciell betydelse för honom. I vilket fall som helst gjorde han en grymt bra konsert, så om ni får chansen att se honom kan jag verkligen rekommendera att ni går dit när han spelar med DAMN! Jag lovar er en riktigt svängig kväll med sköna rytmer.

Inga kommentarer: