torsdag 28 augusti 2008

Inked for life

Nån gång i Februari i år fick jag för mig att besöka en tatueringsstudio med min väninna och prata lite om några motiv som vi funderade på att göra. Hon hade valt en snygg lila trollslända med skuggor, fast hade bara en pytteliten bild på den som ett idéförslag. Ett motiv som hon funderat på i nästan tio år.




Jag själv hade också funderat i åratal på en tatuering. Mest för att jag tycker det är så fantastiskt snyggt! Men alltid när jag funderade på motiv blev det svårt. Jag försökte hitta något som symboliserar mig, som till exempel en solros, en blomma som jag älskar! Men vem har sett en snygg tatuering av en solros??? Efter en hel del funderande kom jag fram till att jag faktiskt bara ville ha något enkelt, stilrent och snyggt på ryggen och hittade ett förslag på en tribal som jag tyckte var snygg och passade in på stället där jag ville ha den. Den skissen hade jag med mig till studion.

När vi kom dit så fanns det såklart inga lediga tider förrän om ett halvår framåt, men då vänder sig en av tatuerarna om och säger till mig "Jag har fått ett återbud imorgon, kan du komma in då?" och efter att ha funderat i två sekunder säger jag "Självklart" och lägger 500 spänn i deposition. Så nu sitter den där på ryggen och jag är faktiskt väldigt nöjd, fastän det är en helt vanlig tribal som egentligen inte betyder nånting...

1 kommentar:

Sweet things in life sa...

Ååååå så roligt, välkommen till blogg världen. Vad bra du skriver! Jätte fin tatueringssida :) Kram