onsdag 29 juli 2009

Äntligen färdig!

Under tiden jag hade bloggbrejk blev ju min kompis karpsleeve klar! Ojojoj, efter sju sittningar och en lång väntan däremellan kan ni äntligen få se hur snygg den blev! I April stack vi ut och tog lite bilder på skönheten ute i naturen, eller i alla fall så nära naturen man kommer där vi bor ;) Riktigt läckra bilder blev det, och jag kan inte säga annat än att jag tycker det är en av Hennings bästa tatueringar.


Vatten och vind, vågor och moln, blandat med böljande rosa körsbärsblommor som omger en underbart vacker gyllene karp. Vilket Japanskt konstverk!


Karpen i sitt rätta element. Vi tog några bilder vid lite porlande vatten som vi hittade mitt i naturen. Här hoppar karpen upp ur vattnet så att det skvätter omkring den.


Och här viftar karpen på stjärten så det plaskar ordentligt! Så fin den är. Medan vi gick omkring där tänkte jag på vad som kommer hända nu när den är klar. Hon hade ju lite lösa planer på att fortsätta med andra armen också, kanske med en Fenixfågel. När hon var hos Henning senast hade hon nämnt att hon planerade en andra sleeve för en av Hennings gästtatuerare, då hade han sagt "Och sen så har du ju ett helt perfekt tomt område mellan skuldrorna också". Och det är ju förstås sant. Ryggtatueringar är ju bland det snyggaste som finns! Speciellt om det är Henning som får sätta nålen till.



Nu blir det linnen hela sommaren förstås. En sån här skönhet kan man ju inte dölja. Och stark solskyddsfaktor, för det är superviktigt när man har en tatuering! För att bevara färgerna väl ska man ju helst inte vara i solen alls med tatueringen, men vad gör den då för nytta om ingen ser den?? Jag rekommenderar att använda minst solskyddsfaktor 30 i Sverige på sommaren, gärna mer. Och stanna i skuggan om möjligt. Längre söderut bör man ha så hög faktor man bara kan hitta, minst faktor 50. Min kompis med karpen hade varit väldigt flitig med solkrämen och därav lyckats fläcka ner flera vita skjortor och tröjor med gulbleka Nivea-fläckar. Inte så kul förstås, så nu tänkte hon kräva skadestånd från Nivea! Hoppas det går vägen...



Här ser man tydligt den lilla dödskallen som lite diskret fick kika fram på armens undersida. Gud så snygg den blev när den blev klar med skuggorna och prickarna. Den nästan ler lite grann där den tittar fram bland blommorna och vågorna. Den måste ju förstås trivas som fisken i vattnet på en sån snygg arm. Grymt Henning!


En sköna bland tusenskönor



Här ser man hur läcker karpen är där den simmar fram uppför armen. Komplett och fulländad. Jag kommer faktiskt sakna att blogga om den här fina sleeven. Det är nästan lite sorgligt att den är klar, som en saga som tar slut. Fast det här slutet blev ju väldigt lyckligt! Och det kan man ju lita på att det blir om man anlitar Henning.



Så fin den är! Och man kan nästan se på den här bilden hur lycklig och stolt hon är! Jag hoppas verkligen att hon fortsätter hos Henning och låter honom tatuera andra armen också. Det hade varit så coolt med två sleeves av Henning på en tjej. Och om man bara har ena armen tatuerad blir det ju obalans, så nu är det ju nästan ett måste att göra andra armen också! Och om jag känner den här tjejen rätt dröjer det nog inte så länge innan hon sätter sina nya planer i verket! ;)

2 kommentarer:

Anni sa...

Verkligen supersnygg :)

Sweet things in life sa...

Naaaaaa, ni är för söta haha :)